Vanesa Aibar i Enric Monfort, han fet de la investigació als límits dels seus respectius llenguatges el nucli central del seu treball, portant a l'extrem les possibilitats del so i el moviment, per trobar en aquest més enllà una comunicació veritable amb el seu jo més profund i amb el del públic.
En aquest projecte llargament madurat, aposten per la trobada entre els seus dos universos creatius que, com tota trobada veritable, transcendeix allò que cadascú portava per fundar un lloc nou. I aquest nou lloc és La Reina del Metall. Per crear-la, coherents amb les seves trajectòries respectives, han decidit inspirar-se en el ritual de pas, no tant per mirar de replicar-ne un en escena com per indagar en allò que l'escena té de lloc liminal, en la seva capacitat de transformació de qui l'habita.
Així, La Reina del Metall se'ns ofereix com a litúrgia inventada en què so i moviment es despleguen a l'espai fins a confondre's tots tres en una sola cosa. Recolzant-se en la tecnologia més capdavantera d'espacialització de 4DSOUND, l'espectacle submergeix intèrprets i públic en un espai compartit, buscant la creació d'un lloc on la vida pugui succeir, és a dir, el canvi real i tangible de tots els implicats en l'espectacle.
Aibar i Monfort es basen en l'aliatge dels diversos llenguatges per indagar als límits de físics i mentals de la creació i la recepció artístiques. La Reina del Metall no és una reacció a la vida, és una reacció al que el pensament n'ha fet, és reconeixement i celebració del miracle de la nostra existència simultània.
David Montero